בונים שגרת בוקר ב-3 צעדים

שגרת בוקר נכונה מאוד חיונית אם אתם רוצים לקבל יום פרודוקטיבי אמיתי.

על ידי בניית שגרת בוקר טובה ובריאה אתם מכוונים את עצמכם מראש ליום מעולה ופרודוקטיבי. תחשבו על פעם אחרונה שהיה לכם יום מעולה בו השגתם המון.

באיזה שעה קמתם?
האם באותו יום שגרת הבוקר שלכם הייתה בלאגן אחד גדול?

כנראה שלא.

כדי לתת לכם דוגמא, הנה איך נראית שגרת הבוקר אצלי:


7:00 – מתעורר (בלי סנוזים), שם על עצמי בגדי בית ומתארגן

7:15 – שותה כוס מים פושרים והולך לעשות מדיטציה של 10 דקות

7:25 – פותח את היומן שלי בנושיון ועובר על מבנה של היום. רושם בקטנה את הדברים שאני מודה עליהם, בוחר את הדברים החשובים להתמקד בהם להיום, רושם את הדברים שצריך לקרות כדי שהיום הזה יצא משולם עבורי. לאחר מכן עובר בזריזות על היומן בגוגל שלי כדי לראות את הלו״ז המלא.

7:40 – יוגה עד חצי שעה

8:15 – אוכל ארוחת בוקר

8:40 – ממשיך עם היום שלי כשאני מרגיש מצויין אחרי בוקר מעולה

עכשיו אני רוצה לאתגר אתכם – אם אתם אנשי ערב או אין לכם שגרת בוקר מסודרת, נסו לעקוב אחרי 3 צעדים פשוטים כאן למטה ובדקו איך זה ישפיע על החיים שלכם.

קומו מוקדם

בואו נתחיל עם השקמה. אני לא אוהב לקום יותר מדי מוקדם, כשמחוץ לחלון יש חושך מוחלט. אני חושב שלקום בשעות כמו 4-5 בבוקר אינו מתאים לכולם (אלה אם אתם הורים צעירים ואז המצב הוא אחר לחלוטין).

יחד עם זאת לדעתי כן חשוב לקום מוקדם והנה מספר סיבות טובות לכך:

1. זה עוזר להתחיל את היום עם מטרה ברורה. כשאתם קמים מוקדם ומסדרים מראש את התוכניות ליום זה – אתם מתחילים את היום עם מטרה ברורה. עכשיו השוו את זה לאומת לשכב עוד במיטה וללחוץ על סנוז אינספור פעמים. כשאתם עושים את זה, בתת מודע אתם אומרים לעצמכם ״אני לא רוצה להתעורר לחיים האלה״. כשאתם ישר קמים מהמיטה ומתחילים בשגרת בוקר – אתם מביאים יחד איתכם משמעות ומטרה ליום שלכם. יש לזה השפעה פסיכולוגית מאוד חיובית.


זה נותן לכם מקום בלי הסחות דעת. נוצר כאן חלון שבו ניתן לעבוד או לשבת על כל משימה שהיא ללא הפרעות ורעשים. מדובר בהזדמנות מעולה בלעבור על דברים שדורשים את מלוא הריכוז שלכם.

אגב אם אתם שמים לב שמשך מספר ימים אתם לא רוצים לקום בבוקר כדאי לחשוב טוב טוב מה יכולה להיות סיבה לכך. בדרך כלל זה מעיד על כך שצריך לשנות משהו בחיים או בהרגלים. נסו להיות כמה שיותר קשובים לעצמכם.

2. זה מחזק אותכם מנטלית. לאורך כל היום אנו נקלעים להרבה מצבים של קבלת החלטות שמעייפים אותנו ואת המוח שלנו בצורה סזיפית כמו מה אלבש היום, מה אוכל היום בצהריים, מתי אוכל להיפגש עם חברי, מתי אוכל לתאם מועד משלוח וכו. כשאתם קמים מוקדם בבוקר אתם יכולים לעבוד על הדברים שאתם רוצים מבלי הצורך בקבלת החלטות. השעות המוקדמות של היום הם השעות הכי פרודוקטיביות שלי.

3. זה זמן מעולה כדי לעבוד על הדברים החשובים באמת. כשהמוח שלכם עדיין טרי ובשיא האנרגיות שלו, תוכלו בקלות לעבוד על המטרה החשובה שלכם ליום הזה מבלי הסחות דעת.

4. זה תהליך די טבעי. בני אדם לא נועדו לעבוד בשעות הקטנות של הלילה. זה פוגע בתהליכים ביולוגים בגוף כמו יצירה טבעית של מלטונין – הורמון שינה. לקום בבוקר הינו תהליך יותר טבעי שעוזר לנו לאגור יותר כוחות ואנרגיה לקראת היום החדש.

התארגנו מראש בערב שלפני

מקווה שעכשיו אתם כבר מתחילים להעריך יותר את שגרת הבוקר ולהבין למה לקום מוקדם פרודוקטיבי וחשוב.

בסעיף הקודם אנחנו עברנו על הנושא של עייפות מקבלת החלטות. לפי כך מומלץ מאוד לארגן את הלו״ז והדברים בערב שלפני. אם קיבלתם את ההחלטה לקום מוקדם, אתם לא רוצים לבלות את השעה הראשונה כדי להבין מה צריך לעשות ומתי. חשוב מאוד לתכנן את היום שלכם ביום שלפני.

אצלי השגרה היא כזאת: אני גיליתי שלקום בשעה 6:30 – 7:00 עובד הכי טוב בשביל הפרודוקטיביות שלי. אחרי שאני מתארגן ועושה מדיטציה, אני ניגש ישר ליומן שלי כדי להגדיר את המטרות החשובות ביותר ליום הזה. המטרות ויעדים כבר כתובים אצלי ברשימה ורוב הדברים מוכנים מראש בצורת תבנית כך שאני לא צריך להכין את הדברים בכל פעם מחדש. מאחר ואני מתכנן את השבוע שלי מראש (ביום חמישי או בסופ״ש) היומן שלי בגוגל כבר מראה את את כל המשימות, פגישות ושיחות שאני צריך לבצע.

לא רק שזה עוזר לי למקסם את האנרגיה המנטלית שלי, זה גם עוזר להציג בפני את המטרה ליום בצורה שקופה ולהוריד את הלחץ המיותר של חוסר ודאות.

אני יודע שאם לא אקום בזמן כל היום שלי הולך להתפקשש (ברוב המקרים זה מה שקורה) ולהיות מלווה במלא עצבים ורגשות שליליות.

גילוי נאות: אני עדיין עובד על לא ללחוץ על סנוז. בכל זאת לא בכל יום קמים עם חיוך אך אני מאמין כי חשוב מאוד לשאוף לזה. אם נתמיד – הזמן כבר יעשה את שלו.

ועכשיו צאו לאתגר שלכם!