קידום בפייסבוק

קידום בפייסבוק – שיטה נסתרת להצלחת פרסום בפייסבוק

קידום בפייסבוק וההצלחה שלו מושפעת ישירות מדיוקים במיקוד קהלים. המיקוד מושפע ברובו מתחומי עניין של המשתמשים אותם אנו בוחרים לטרגט. במאמר הזה אני הולך לגלות לכם סוד אודות תחומי עניין הנסתרים במערכת מודעות של פייסבוק שמרבית המפרסמים יודעים על קיומן.

לצערי הרב פייסבוק כבר איננו מכרה הזהב הפרסומי שהכרנו פעם. הימים הטובים שבהם אנו שילמנו מעט על חשיפות איכותיות, היעדר תחרות ושוק לא מנוצל כבר נעלמו מזמן. היום אם אינכם עושים קידום בפייסבוק באמצעות קמפיין שיווק חוזר (רימרקטינג), אתם מפספסים לקוחות קלים להשגה. 

במידה ואתם עובדים על המערכת לפי כללים ישנים, סביר להניח שתצטרכו לשנות את הגישה שלכם. במיוחד כאשר אתם נמצאים בשוק מאוד תחרותי, ההצלחה של פרסום בפייסבוק תלויה מאוד במיקוד.

כעת, פייסבוק הפכו את פלטפורמת הפרסום שלהם ליותר בטוחה מפני שימוש לא נכון על ידי אנשים שאינם מתמחים בשיווק, ולכן הממשק מגביל את מספר תחומי העניין אשר זמינים לבחירה במערכת עבור מילות מפתח מסוימות בהגדרות הקמפיין.

במילים אחרות, פייסבוק מנע ממפרסמים לבצע מיקוד מתקדם בכך שהציג בפנינו כמות מוגבלת של הצעות של תחומי עניין למיקוד. אם כך אז כיצד אנו מקבלים גישה לאותם “תחומי עניין נסתרים” של פייסבוק? ובכן, המשיכו לקרוא ואני אגלה לכם כיצד ניתן לעשות זאת גם ללא רקע בתכנות.

מדוע פייסבוק מסתיר את כל תחומי עניין?

כפי שהזכרתי קודם לכן, הפלטפורמה של פייסבוק מסורה כל כך לחוויית משתמש קלה ונוחה בתפעול שלה עד כי היא החלה להסתיר תחומי עניין הניתנים למיקוד בפועל מעיני המפרסמים.

בדוגמא הבאה, תוכלו לראות למה אני מתכוון. זה מה שתמצאו כאשר אתם מקלידים את המונח “יוגה” בתוך מיקוד תחומי עניין בקבוצת המודעות:

מיקוד בפייסבוק

אני יודע מה אתם עשויים לחשוב: “אני די בטוח שהיה אפשר פשוט להמשיך ולחפש תחומי עניין נלווים ולהשיג אף מספר גדול יותר של תחומי עניין למיקוד.”

כן, באפשרותכם לעשות זאת. אולם כמה זמן זה היה לוקח לכם?

הייתם יכולים ככל הנראה להשיג גישה ל-20 תחומי עניין נלווים נוספים תוך מספר דקות בלבד. וזאת בהנחה שכל תחום עניין גדול מספיק וזמין בקרב הממשק. אתם יודעים מה אומרים על ההנחות…

להלן תמצאו צילום מסך המציג את ההצעות עבור “תנוחות יוגה” (תחום עניין נלווה למונח “יוגה”). אולם, רק מכיוון שהצעה מתקשרת למילת מפתח לא בהכרח אומר שיהיה להצעה זו את גודל הקהל שאתם צריכים או שהוא אפילו יהיה זמין למיקוד.

לדוגמא, האם אי פעם ראיתם את זה?
מיקוד בפייסבוק 2

מתסכל, נכון? גם אם אתם חושבים על תחומי עניין מאוד ממוקדים ורלוונטיים, קיים סיכוי טוב לכך שהם לא יהיו זמינים בתור תחום עניין למיקוד.

בואו ניקח תחום עניין נוסף שחייב להיות זמין בפייסבוק:

זה ללא ספק תחום עניין זמין. אולם מה גודל הקהל במקרה הזה? 980 אנשים מתוך 200,000,000 אמריקאים?

והסיוט ממשיך…

פייסבוק מציג את אותן הצעות תחומי עניין בפני כל המפרסמים. עם יותר מ-6 מיליון מפרסמים שעושים קידום ממומן דרכם, פייסבוק היה צריך להפוך את הממשק שלו לכמה שיותר ידידותי ונוח למשתמש. זוהי הסיבה העיקרית לכך שהם מגבילים את רשימת תחומי העניין. חייבים להודות שכך יותר פשוט וקל לבנות רשימת מיקוד.

לתחומי עניין הנוטים להופיע לעתים קרובות יש קהלים מאוד גדולים. אלו הם תחומי העניין הראשונים שאתם רואים בתוצאות, וככל הנראה אלה הם תחומי העניין שתבחרו בשל הרלוונטיות שלהם לקהל היעד שאותו הינכם מעוניינים לטרגט.

אך ההצעות הראשונות לתחומי עניין הם ככל הנראה תחומים שגם המתחרים שלכם בוחרים בהם, נכון?

המשמעות של זה היא שיש יותר תחרות על אותם מונחים, מחירי הפרסום נהיים יותר יקרים על חשבון המפרסמים.

הגיוני נכון? בתור אנשי שיווק, הנושא הזה די מוכר לנו, ובכל זאת הוא ממשיך להטריד אותנו ברמה היום-יומית.

אבל אל תדאגו. ישנה דרך נסתרת לעקוף את המכשול הזה.

כיצד להשתמש בתחומי עניין נסתרים
לטובתכם כדי לשפר את הקידום בפייסבוק

תנו למתחרים שלכם להילחם על אותם “תחומי עניין ציבוריים”. אינכם צריכים בכלל להתחרות איתם בצורה ישירה.

אך כיצד אנחנו עושים זאת? התגובה הראשונה שלי בתור איש שיווק היא לחפש אחר תוצאות טובות יותר כך שאוכל למצוא תחומי עניין עם רלוונטיות גבוהה אולם כאלו שרק מעטים יודעים עליהם. במילים אחרות, ללא תחרות (עלויות פרסום זולים יותר).

על מנת למצוא “תחומי עניין נסתרים” אלה בצורה ידנית, הדבר יצריך מכם לערוך חיפוש רב ומקיף.אתם ככל הנראה תחוו את אותה תחושת תסכול שחווינו קודם לכן כאשר החיפוש שלנו שהוביל לכמות קטנה של תחומי עניין או למצב בו תחומי עניין פשוט אינם קיימים בממשק המיקוד של פייסבוק.

אראה לכם בדיוק כיצד למצוא וגם לנצל לטובתכם את “תחומי העניין הנסתרים” של פייסבוק על ידי שימוש ב- API שיווקי של פייסבוק.

הממשק API שיווקי של פייסבוק יכול להישמע יותר מדי טכני ומורכב אך זה לא בהכרח נכון.

ובכן לא צריך להיות מתכנת על מנת לאתר אלפי תחומי עניין של פייסבוק דרך ה-API שלהם. והדבר המשמח ביותר בכל הסיפור הוא שאנחנו מושכים מידע ישירות מה- API. כלומר, “תחומי עניין נסתרים” אלה מובטחים להיות זמינים גם בממשק המיקוד של פייסבוק.

אז מהו API שיווקי של Facebook?

API מציין את ראשי תיבות של “ממשק תכנות יישומים” (Application Programming Interface). אני אהיה הכי כנה אתכם – אינכם צריכים לדעת מה זה אומר. כל שעליכם לדעת הוא כיצד הכלי הזה יכול לתרום לפעילות השיווקית שלכם.

במונחים פשוטים יותר, ה- API השיווקי של פייסבוק הם הנתונים שאתם רואים בממשק המודעות של פייסבוק. נתונים מלאים ללא הגבלות. זוהי הסיבה לכך שבאפשרותנו להשיג גישה לתחומי עניין שלא תמיד יופיעו בממשק בצורה ויזואלית – כיוון שהממשק מגביל נתונים אלה במטרה להפוך אותו לאתר יותר ידידותי למשתמש.

החסרון הוא שהנתונים דרך ה-API לא יראו בצורה נעימה לעין בניגוד למנהל מודעות של פייסבוק.

מתחילים את העבודה עם ה-API

הדבר הראשון שאנחנו צריכים הוא טוקן גישה. לשם כך, עלינו לדלג ל- Facebook for Developers. ברגע שאתם מגיעים לדף, פעלו לפי שלבים המצוינים כאן:

  1. הקליקו על לחצן +Add a New App (הוסף יישום חדש).
פייסבוק API

2. תראו בקשה לקבלת מידע אודות יצירת הקשר שלכם ואת שם תצוגת היישום. לאחר שמילאתם את הטופס, הקליקו על האפשרות של Create App ID (צור זיהוי יישום).

פייסבוק API 2

3. בשלב זה, כל מה שעליכם לעשות הוא ללחוץ על הקישור כאן על מנת לקבל את הטוקן גישת המשתמש שלכם.

4. לשדה של “טוקן גישה” שאתם רואים שם יהיה מגוון מספרים ואותיות. ברגע שהעתקם את טוקן הגישה, באפשרותכם להתחיל לעשות שימוש בשיטות שאציג בפניכם להלן.

פייסבוק API 3

השימוש בשיטות שונות של פייסבוק API שיווקי

כעת לאחר שהשגנו את טוקן הגישה שלנו, אנו ניגש לביצוע ע”י הזנת קישור מותאם (URL) לצורך השגת גישה לתחומי עניין נסתרים:

שיטת פרסום תחום עניין ( Ad Interest Method):

https://graph.facebook.com/search?type=adinterest&q=[תחום עניין]&limit=10000&locale=en_US&access_token=טוקן גישה

שיטת פרסום תחום עניין מתחברת ל-API השיווקי בעזרת מילת מפתח בתור input ומחזיר תחומי עניין רלוונטיים.

  1. החליפו את “טוקן גישה” בטוקן שהעתקתם.
  2. לאחר מכן החליפו את “תחום עניין” בכל מילת מפתח שתרצו, בדומה מאוד לממשק הרגיל של פייסבוק שאתם כבר מכירים.
  3. הזינו את כתובת ה-URL המוגמרת לתוך הדפדפן שלכם והקישו על מקש Enter. תראו עמוד מלא בתחומי עניין ביחד עם נתוני מיקוד אחרים בעלי ערך. זה אמור להראות משהו כמו בצילום מסך הבא ברגע שהזנתם את מילת המפתח ואת טוקן הגישה שלכם (בדוגמא הנ”ל השתמשנו במילת מפתח “cruise”):

https://graph.facebook.com/search?https://graph.facebook.type=adinterest&q=[cruise]&limit=10000&locale=en_US&access_token=EAAIUcnYDe60BAC5k8ZC76i65Ju7YAKUd6n5NfpBPIibODYyNbOwr6ZBvGKkuoaLLBjTQxXuA9kabn6bEZC7VhpNfHpI4rVySS8BrefCQv8i8IKBbW0csZAi3jALHJzlI3ZBLYzsDlbpZAK8ygUnO28qzWlDk5gK7hIabpKFpIG1i3OmXKMQHTlESDGT4ocXildVCnSxR5Or75O7TTGkZAyPQJnTVMHtX6Q5zmr3lQhqCxK7PRRjkJeXNRl6CM6OkRYZD

שימו לב: ההבדל היחיד הוא שאין הגבלה עבור כמות תחומי עניין (צילום מסך אינו מכיל את כל התוצאות הזמינות):

קמפיין פייסבוק 2

כפי שציינתי מקודם, תצוגת הנתונים לא תהיה הכי יפה בעולם דרך ה-API השיווקי של פייסבוק. אולם, קיבלנו 100+ תחומי עניין מתוכם תוכלו לבחור – וזאת מתוך מילת מפתח אחת בלבד! ודבר נוסף שחשוב עוד יותר הוא שכולם קשורים לחיפוש שלכם וזמינים למיקוד במערכת. 

מנהל מודעות פרסום של פייסבוק לעומת ה-API שיווקי של פייסבוק

עד עכשיו אני בטוח שכבר עשיתם שימוש בדוגמא המצוינת לעיל על מנת לשלוף את כל התוצאות מתוך ה-API השיווקי של פייסבוק בעזרת מילת המפתח “cruise”.

בואו נערוך השוואה לאן מילת מפתח זו תיקח אתכם במנהל המודעות של פייסבוק, על ידי שימוש בתפריט הנפתח של מיקוד מופרט בהגדרות קבוצת המודעות:

קמפיין פייסבוק

לגבי הדוגמא לעיל, תראו כ-25 הצעות למיקוד חיפוש שמנהל מודעות הפרסום של פייסבוק יכול היה לספק לכם על בסיס מילת המפתח “cruise”. שיטות ה-API שצוינו לעיל מספקות גישה למספר רב של מילות מפתח נלוות נוספות דרך הדפדפן שלכם בלבד. אמרתי כבר שזה לא נראה יפה – לצערי לאף מהתוצאות API אין מראה יפה.

אם כן, ייבאתי את כל תחומי העניין ואת כל גדלי הקהל לתוך Google Sheet (באמצעות קוד Javascript) כך שיהיה קל יותר להמחיש זאת במאמר.

מה שאתם רואים לעיל היא השורה האחרונה בגיליון האלקטרוני עבור מילת המפתח “cruise” בעקבות שימוש בשיטת ad interest method בלבד. ישנן כ-81 שורות בעקבות שימוש בשיטה הנסתרת:

קמפיין פייסבוק 3

זה אומר 81 תחומי עניין אפשריים שבאפשרותכם למקד! לכל אלה יש גודל קהל מכובד למדי וזמינים בתור מיקודים בממשק מנהל מודעות של פייסבוק.

לסיכום

כל המטרה כאן היא לחסוך לכם, אנשי שיווק היקרים, זמן יקר ערך. באפשרותכם להשיג תובנה לגבי קהל מיקוד חדש באופן יותר מפורט ומבלי לבזבז שעות בחיפוש דרך תחומי עניין שאינם זמינים למיקוד או אינם גדולים מספיק.

הדבר יחסוך לכם זמן בהשוואה לעריכת חיפוש בכל תחומי העניין בעזרת הממשק בלבד וגם יוזיל את העלויות הפרסום שלכם בכך שתוכלו לטרגט תחומי עניין נסתרים אשר אינם זמינים למפרסמים אחרים. כתוצאה מכך ניתן להצליח בקידום עסקים ובמיוחד בשוק התחרותי.

שיהיה בהצלחה!

דן קבקוב

דן קבקוב

מייסד סוכנות דיגיטל

אהבתם את המאמר? שתפו ❤️

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
עוד כתבות מהבלוג:

רוצה לקבל טיפים מעולים
על שיווק דיגיטלי?

קבל עדכונים והטבות חמות לפני כולם

גלה כיצד ניתן להגדיל את כמות הלידים בעסק שלך

רעיונות הכי חדשים לפריצת צמיחה עסקית

כל הזכויות שמורות לדן קבקוב © 2019

dan@dankabakov.co.il

03-720-8882

חץ למטה

ספר דיגיטלי להורדה בחינם

ספר שיווק דיגיטלי

איך לעשות שיווק חכם ב-2020

כל הכלים והרעינות החשובים ביותר שיעזרו לעסק שלך לעקוף את האחרים ולהרוויח יותר