פייסבוק מסנג'ר - מדריך

פייסבוק מסנג'ר - קלף שיווקי מנצח

פייסבוק מסנג’ר הוא אפליקציה לשלחית הודעות של פייסבוק שבעזרתה ניתן להתכתבת לא רק עם חברים בפייסבוק אלה גם עם לקוחות פוטנציאלים דרך העמוד העסקי שלכם וגם להשתמש בכלי הזה עבור מטרות שיווק. למעשה יש יותר מ-1.3 ביליון משתמשי פייסבוק מסנג’ר פעילים בכל חודש. האם חשבתם פעם כיצד מסנג’ר יכול לשמש אותכם עבור קידום העסק שלכם בפייסבוק?

(כמות משתמשים פעילים במיליונים לפי ניתוח של חברת Statista)

בתור סוכנות דיגיטל יצא לנו לנסות את הכלי המדהים הזה הרבה פעמים לאחרונה ולהשתמש במסנג’ר כאחד מכלי שיווק המועדפים עלינו, על ידי יצירת שיחה אוטומטית עם הלקוחות בשילוב עם שליחת עדכונים מהבלוג. כמו כן, כלי זה מאפשר לגייס לקוחות חדשים ולתת תמיכה ללקוחות הקיימים בקלות.

מאחר ואנחנו נמצאים בשיא של השימוש בכלי, חשבנו שזה יהיה רעיון מעולה לחלוק את מה שגילינו עד כה עם הקוראים שלנו.

למה חייבים להשתמש בפייסבוק מסנג'ר?

בתקופה אחרונה אנו חושבים על רשתות חברתיות שונות כעל המדיה החברתית באופן כללי כגון פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וגם לינקדאין. אולם המחשבה הזו מפספסת משהו מעניין – משהו גדול יותר שהוא חלק בלי נפרד מהמדיה החברתית. והדבר הזה – אפליקציות לשליחת הודעות.

אפליקציות לשליחת הודעות עלו בחשיבותם על רשתות החברתיות

פייסבוק מסנג'ר השוואה

על פי המקור BI Intelligence , יותר ויותר אנשים עושים שימוש בארבעת אפליקציות המובילות לשליחת ההודעות בכל חודש מאשר בארבעת אפליקציות המובילות של רשתות החברתיות. נראה כי הפער בין שני הקווים הולך וגדל עם הזמן.

התכתבות בהודעות הופכת את החוויה עם הלקוח ליותר אישית

Facebook IQ ערכו מחקר בנושא השימוש בהודעות טקסט עם 12,500 אנשים מרחבי העולם וגילו מגמות מעניינות בקרב אותם אנשים שעברו את הסקר:

  • 63% מתוך כלל האנשים שעברו את הסקר אמרו שכמות שליחת ההודעות שלהם לבתי עסק עלתה במהלך השנתיים האחרונות.
  • 56% מתוכם היו מעדיפים לשלוח ולקבל הודעות מבית עסק בכל מה שקשור לשירות לקוחות.
  • 61% מתוכם אוהבים לקבל הודעות מותאמות אישית מבתי עסק.
  • יותר מ-50% מתוכם סבורים יותר לרכוש מצרכים מבית עסק איתו ניתן להתכתב בהודעות.

    להלן מספר נתונים סטטיסטיים מעניינים נוספים אודות שליחה וקבלת הודעות:
מקבלים רושם חיובי יותר כלפי בית העסק 63%
מרגישים שלבית העסק אכפת מהלקוחות 59%
סבורים לתת יותר אמון בבית העסק 55%

 

במידה ואתם מתחילים כבא לחשוב שהתכתבות בהודעות עשויה להיות כלי מצוין עבור בית העסק שלכם, המשיכו לקרוא על מנת לגלות שבע דרכי השימוש באפליקציית פייסבוק מסנג’ר לטובת השיווק.

7 דרכים בהן ניתן להשתמש בפייסבוק מסנג'ר לטובת השיווק שלכם

1. שתפו את התכנים שלכם בקלות

הגישה השכיחה ביותר להעברת תכנים לידי הקוראים שלכם הוא לעשות שימוש בדואר האלקטרוני. אך בתוך הסוכנות שלנו רצינו לעשות בדיקה לאחד מהקלוחות שלנו ולגלות האם השימוש באפליקציית פייסבוק מסנג’ר נחשבת לאלטרנטיבה טובה יותר. לכן במקום רק לבקש מאנשים למלא טופס השארת פרטים ולקבל את התכנים באמצעות אימייל, הצענו את האפשרות לדלג על הטופס ולקבל את התוכן באמצעות פייסבוק מסנג’ר. לאחר ארבעה שבועות של בדיקה, מצאנו מנצח ברור:

אסטרטגיית מסנג’ר הביאה לידי ליותר מ-242% גדילה בשיעורי פתיחה ו-619% בשיעור קליקים.

מיילים או מסנג'ר

במידה ואתם מעוניינים לבדוק ולחקור אסטרטגיה זו, אנו ממליצים לבדוק בחום את הנושא של בניית צֶ’טְבּוֹט (תוכנה ליצירת שיחות אוטומטיות דרך פייסבוק מסנג’ר) בעזרת כלים כמו ChatFuel. בעזרת ChatFuel באפשרותכם לייצר צֶ’טְבּוֹט להעברת התכנים שלכם באופן אוטומטי. מדובר למעשה מאחד מהתחומי ההתחמות של הסוכנות שלנו. הינכם מוזמנים לקבוע איתנו שיחה בקישור כאן כדי לראות כיצד הסוכנות שלנו יכולה לעזור לכם בנושא זה.

להלן דוגמא של צֶ’טְבּוֹט שבו קיים מידע על הסכמה מראש של אדם להיכלל ברשימת הדיוור:

פייסבוק מסנג'ר 3

2. עזרו לעוקבים שלכם למצוא את התוכן הרלוונטי ביותר

חוץ מלדחוף תכנים לעוקבים שלכם, באפשרותכם גם לעשות שימוש באפליקציית מסנג’ר על מנת לסייע לעוקבים שלכם לקבל את התכנים הרלוונטים ביותר להם.

ישנן הרבה דוגמאות מצוינות לשימוש מהסוג הזה באפליקציית מסנג’ר. לחברות כמו TechCrunch יש צ’אטבוט היכולים לסייע לעוקבים שלהם למצוא מאמרים אותם הם מעוניינים לקרוא. לדוגמא, כך זה נראה כשאני מנסה למצוא מאמרים המתקשרים ל-Elon Musk באתר TechCrunch, על ידי שימוש בצ’אטבוט:

פייסבוק מסנג'ר 4

הדבר הזה הופך את הדברים ליותר קלים עבור שיווק התכנים. יש לכם עכשיו דרך לא פולשנית מדי להעברת תוכן מותאם אישית לקהל היעד שלכם. במידה ואתם לוקחים בחשבון אסטרטגיה זו, להלן מספר גישות מומלצות:

  • התייחסו לצ’אטבוט שלכם כמו אל מכונה לשיווק תוכן. המכירות אינן צריכות להיות המטרה הראשונית שלכם, אך ניתן לעשות שימוש בתוכן להפניית משתמשים לאתר האינטרנט שלכם ומשם לנסות להמיר אותם ללידים.
 
  • וודאו כי אתר האינטרנט שלכם מותאים למכשירים ניידים.
 
  • עדכנו את הלקוחות לגבי איך והיכן אפשר ליצור אתכם קשר במידה והם זקוקים לסיוע נוסף, לרבות נושאים הקשורים לשירות לקוחות.
 
  • תכללו בתסריט השיחה אפשרויות לבחירה במידת האפשר. הדבר מקל על המשתמשים למצוא תוכן בו הם מתעניינים, גם אם הם לא בדיוק יודעים מה הם מחפשים.
 

הקמת צ’אטבוט חכם שמאפשר לעוקבים שלכם לעשות חיפוש נחשב לפתרון הרבה יותר מסובך ומורכב מאשר יצירת צ’אטבוט שפשוט יודע להעביר תוכן נכון. לכלים כמו ChatFuel, ManyChat וגם Botsify יש מדריכים ותבניות שיסייעו לכם בנושא זה. במידה ואסטרטגיה זו מלהיבה אתכם, הייתי ממליץ לקבוע איתנו שיחה כדי להתאים את הפתרון המשולם לצרכי העסק שלכם.

3. משכו את תשומת לבם של משתתפים באירוע

דרך נוספת באמצעותה ניתן לעשות שימוש באפליקציית פייסבוק מסנג’ר היא לשלוח מידע חשוב ותזכורות אודות אירועים אליהם נרשמו אנשים. בדומה לדוגמא שצוינה מקודם – חברת האבספוט מצאה כי שיעור התגובה באפליקציית מסנג’ר היה גבוה באופן משמעותי יותר משיעור התגובה בדואר האלקטרוני.

להלן התנסות שחוויתי לאחרונה עם האבספוט:

  • נרשמתי לאירוע של ארבעה ימים דרך אפליקציית מסנג’ר (התהליך היה נחמד הרבה יותר מאשר למלא טופס באתר).
  • יום לפני האירוע, הם שלחו לי תזכורת עם קישורים להוספת אירוע ליומן לוח השנה שלי.
  • במהלך ארבעת הימים של האירוע, הם עדכנו אותי בכל הנוגע להרצאת היום ושלחו לי קישור לצפייה בוובינרים.
  • בסיומם של ארבעת הימים, הם ערכו סקר במטרה לקבל פידבק אודות האירוע.

כל החוויה הייתה מצויינת והיא עבדה בצורה קלילה. הפיצ’ר הזה מתאים היטב עבור אירועים שמחוץ לאתר פייסבוק. לדוגמא, עבור האירועים המקומיים שלהם, האבספוט עשתה שימוש בקוד של מסנג’ר על מנת לאפשר למשתתפים לקבל עדכונים בזמן אמת באמצעות האפליקצייה.

בעזרת כלים כמו ManyChat, באפשרותכם ליצוק רשימות דיוור ולשלוח הודעות בקלות. שליחת הודעות דומה מאוד לשליחת דואר אלקטרוני. כל מה שעליכם לעשות הוא להקליד את ההודעה שלכם, להוסיף קישורים ולשלוח.

4. יצירת לידים איכותיים

כיוון שאפליקציית מסנג’ר נחשבת עדיין לערוץ שיווקי חדשני, זוהי דרך מצוינת להשיג את תשומת לבם של קהל היעד ולייצר לידים איכותיים. לפי דבריו של דמיטרי קאצ’ין מחברת Chatfuel, קצב זמן התגובה באפליקציית מסנג’ר גבוה באופן משמעותי יותר כיום.

באופן ברור, מספרים משתנים באופן כוללני – ובדיקות ממוחשבות טובות יותר עם קהלים יותר מעורבים משיגות 80-90% משיעורי התגובה. בעוד שאפילו בדיקות הכי פחות מבטיחות נמצאות בטווח של 35-40%.

סוכנות שיווקית בשם Valassis, הקימה צ’אטבוט עבור קבוצת הרכבים הממונעים על שם פלדמן במטרה לייצר לידים ומכירות עבור ספקי מכוניות המקומיים שלהם. הם הריצו מודעות מסוג “click-to-Messenger” יחד עם איתור מיקומים במטרה להגיע לקהל היעד שלהם בפייסבוק. ברגע שהמשתמש מקליק על המודעה, נפתח חלון צ’אט עם צ’אטבוט עם תסריט שיחה מוגדר מראש ששואל את המשתמש סדרת שאלות. (יש גם את האפשרות לשוחח עם נציג אמיתי).

תוך מספר חודשים, הם הגיעו ליותר מ-100,000 משתמשים והביאו כ-50 מכירות בחודש באמצעות צ’אטבוט חכם.

לאחר שניסינו גישה דומה במטרה לייצר לידים באמצעות מסנג’ר אנו קיבלנו ירידה מדהימה של 320% בעלות ממוצעת לכל ליד, בעוד שאיכות הלידים ירדה רק במעט.

יש צורך להשקיע הרבה מאמץ בהקמת אפיון לצ’אטבוט עבור איסוף לידים, אולם המאמץ היה שווה את זה. השתמשו בפייסבוק מסנג’ר בשילוב עם קידום ממומן בתור קלף שיווקי מנצח. 

5. משכו את תשומת ליבם של לקוחות פוטנציאליים מחדש

דבר אחד שיתכן ואתם תוהים לגביו הוא: כיצד ניתן לגייס ולשכנע אנשים לדבר עם העסק דרך מסנג’ר?

התשובה היא: דרך מודעות ממומנות.

ישנם שני סוגים של מודעות ממומנות בהן תוכלו לעשות שימוש בפייסבוק מסנג’ר. סוג המודעות הראשון, click-to-Messenger ads, אותו הזכרתי בקצרה לפני, מאפשר לכם להפנות אנשים מפיד חדשות של פייסבוק ליצור שיחה עם העסק דרך המסנג’ר. הסוג השני, sponsored messages , מאפשר לכם ליזום שיחה במסנג’ר עם כל אחד ששלח לכם בעבר הודעה בעמוד העסקי.

דרך מצוינת לעשות שימוש במודעות בשילוב מסנג’ר היא למשוך מחדש את תשומת ליבם של לקוחות פוטנציאליים, כמו לדוגמא אנשים שביקרו בעמוד הרכישה באתר אבל לא רכשו את המוצר או אנשים ששאלו אתכם שאלות באמצעות במסנג’ר בעבר אודות המוצר או השירות. לדוגמא, באפשרותכם לעשות שימוש במודעות click-to-Messenger ולהשיג אותם דרך ערוץ נוסף שמטרתו להבין את הצרכים שלהם יותר או שבאפשרותכם לעשות שימוש במודעות ממומנות לשליחת תוכן רלוונטי והצעות שיווקיות באופן ישיר.

מולי פיטמן מהחברה Digital Marketer תיארה את שתי הגישות האלה בבלוג שלה. על ידי שימוש במודעות ממומנות, היא הצליחה להשיג שיעור קריאה בין 67% – 90%. בהשוואה לשיעור פתיחה של כ-20% בדיוור מיילים התוצאות האלה נראות לא רע בכלל.

6. הגיעו לקהל היעד שלכם באופן יותר אישי

פיד החדשות של פייסבוק כיום מלא בתכנים שונים. דמיינו שבאפשרותכם להגיע לקהל היעד שלכם ללא כל הרעש מבסיס ובאופן יותר אישי. בעזרת מודעות ממומנות, ניתן יהיה לעשות את זה. אנשים יכולו לראות את המודעה שלכם ממש בתווך אפליקציית מובייל של מסנג’ר שלהם. ברגע שהם לוחצים על המודעה, הם מועברים לעמוד נחיתה ייעודי – במקרה זה יכול להיות אתר האינטרנט שלכם, דף נחיתה או אפשרות ליזום שיחה דרך המסנג’ר.

אולם יש משהו שחייבים לקחת בחשבון: התגובות למודעות מהסוג הזה יוכלות להיות שונות. בעוד שהרבה אנשי שיווק היו שמחים ליפול על ההזדמנות הזו, חלק מהאנשים חושבים שמודעות מהסוג הזה לא כל כך נעימות ולפעמים יכולות לייצר אפקט שלילי לעסק ולמותג. יתכן וייקח זמן עד שאנשים יתרגלו לראות מודעות מהסוג הזה באפליקציית המסנג’ר.

על מנת לאפשר הצגה של מודעות ממומנות באפליקציית פייסבוק מסנג’ר, צריך לבחור באפשרות של Messenger Home בתפריט מיקום המודעות שלכם. את התפריט הזה ניתן למצוא בתוך ההגדרות של קבוצת מודעות בתוך מנהל מודעות של פייסבוק.

7. הביאו מענה מהיר ותמיכה מלאה ללקוחות

האסטרטגיה האחרונה (ברשימה זו) לשימוש באפליקציית פייסבוק מסנג’ר היא משהו שכנראה אתם כבר עושים. מדובר בתמיכה ללקוחות ומענה מהיר באמצעות אפליקציית מסנג’ר. זכרו: שירות לקוחות דרך רשתות חברתיות הוא למעשה ערוץ שיווק החדש.

ברור שאנשים מעדיפים מאוד ליצור קשר עם עסקים ומותגים באמצעות שליחה וקבלת הודעות באמצעות צ’אט. והם גם מעוניינים לקבל מענה מהיר ואיכותי ככל האפשר.

כפי שהוזכר קודם לכן, פייסבוק מצאה כי 56% מהאנשים שענו על הסקר היו מעדיפים לשלוח ולקבל הודעות מאשר ליצור קשר טלפוני עם בית עסק לשם קבלת מענה משירות לקוחות. בסקר שכלל יותר מ-1000 בני אדם, חברת Sprout Social מצאה כי רוב הלקוחות מצפים לקבל מענה דרך רשת חברתית תוך ארבע שעות (בעוד שלעסקים לקוח בממוצע כ-10 שעות לעשות זאת). הם מצאו גם כי 30% מהאנשים מעדיפים לגשת למתחרה במקרה שבו העסק אינו משיב בזמן!

מאוד קל להתחיל לעבוד עם אסטרטגיה זו.
דבר ראשון שעליכם לעשות הוא לאפשר לאנשים לשלוח לכם הודעות דרך מסנג’ר. אפשר להפעיל את האפשרות הזו  בהגדרות דף העסקי שלכם. תחת לשונית “כללי”, חפשו אחר “הודעות” והקליקו על “ערוך”. לאחר מכן, סמנו את התיבה והקליקו על “שמור שינויים”.

עכשיו המבקרים בדף שלכם יראו את הלחצן “שלח הודעה”, בו הם יכולים לעשות שימוש על מנת להתחיל את הצ’אט.

ברגע שאתם מקבלים הודעות, דלגו לתיבת הדואר הנכנס שלכם באמצעות הקלקה על “תיבת דואר נכנס” שבחלק העליון של הדף. תיבת הדואר הנכנס שלכם תראה כך פחות או יותר:

איך אתם הייתם עושים שימוש בפייסבוק מסנג'ר?

ככל שיותר ויותר אנשים מאמצים את שיטת שליחת/קבלת ההודעות, הפוטנציאל בשבילכם לשווק את העסק שלכם באמצעות אפליקציית פייסבוק מסנג’ר גדל אף יותר. בפייסבוק עובדים קשה על מנת להפוך את אפליקציית המסנג’ר לערוץ מצוין עבור בתי עסק. לדוגמא, פייסבוק מאפשרת לטרגט קהלים מסויימים עבור מודעות פייסבוק ולהגיע לאנשים שהסבירות שישלחו הודעה לבית העסק היא גבוה.

דוגמא מעולה לצ’אטבוט הוא דף בפייסבוק שנקרא “דורון חיפוש דירות” המאפשר לכם להפעיל בוט חכם שימצא עבורכם דירה בתל אביב לפי הדרישות שלכם וישלח לכם מודעות מתאימות באופן אוטומטי. השירות הוא חינמי אז כדאי מאוד לנסות ולהתרשם: https://www.facebook.com/dorontlv

צאטבוט לדוגמא

אני מאמין שחשוב מאוד להיות עם יד על הדופק ולעקוב אחר חידושים מסביב לכלי הנפלא הזה ולא להשתרך מאחור. לסיכום: קבלו 7 דרכים באמצעותן תוכלו להתחיל שיווק של העסק בעזרת המסנג’ר כבר עכשיו:

  1. הפיצו את התוכן המדהים שלכם לקהל העוקבים.
  2. עזרו לעוקבים שלכם למצוא את התוכן הרלוונטי ביותר בעזרת תסריט שיחה אוטומטי.
  3. משכו את תשומת לבם של המשתתפים במהלך אירוע.
  4. צרו אוטומציה לייצירת לידים איכותיים דרך שיחות עם צ’אטבוט.
  5. הגיעו לכל מי שיצר אינטרציה עם העסק בעבר.
  6. הגיעו לקהל היעד שלכם בפניה יותר אישית דרך מודעות באפליקציה.
  7. הביאו מענה מהיר ותמיכה מלאה ללקוחות הקיימים.

בהצלחה!

דן קבקוב

דן קבקוב

מייסד סוכנות דיגיטל

אהבתם את המאמר? שתפו ❤️

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
עוד כתבות מהבלוג:

רוצה לקבל טיפים מעולים
על שיווק דיגיטלי?

קבל עדכונים והטבות חמות לפני כולם

גלה כיצד ניתן להגדיל את כמות הלידים בעסק שלך

רעיונות הכי חדשים לפריצת צמיחה עסקית