טעויות גוגל אדס שיכולות לחסל את התקציב שלכם

5 טעויות פרסום בגוגל אדס שיכולות לחסל את התקציב שלך בצ'יק צ'ק

ניתן להצליח עם גוגל אדס בשימוש תקציבים נמוכים. אפילו 30 ש”ח ביום יכולים להניע קמפיין. קל מאוד להגביל את התקציב שלכם למספר ספציפי, קבוע מראש, כמו 3000 ש”ח בחודש. ועל-ידי כך, גוגל לא תבזבז יותר מזה.

אך זה לא אומר שהתקציב שלכם מנוצל נכון.

זה רק אומר שאתם שומרים אותו ברמה מסוימת. למעשה, ישנן דרכים רבות אשר בהן התקציב שלכם יכול להיות מנוצל בצורה לא נכונה, לייצר תוצאות לא טובות, או לרוקן את המזומנים שלכם עבור תוצאות אשר לא נראות לעין.

הנה חמש טעויות נפוצות אשר יכולות לחסל את תקציב הגוגל אדס שלכם ב-2020 (ואיך להילחם בהן)

1. פריסה דקה מדי של התקציב שלכם בגוגל אדס

כאשר מתחילים את העבודה בגוגל אדס, האפשרויות הן כמעט בלתי נגמרות.

כלי זה יכול להיות מעולה עבור מטרות שיווק שונות לעסק, בין אם מדובר במכירה ישירה של מוצרים ושירותים או השגת לידים עבור ייעוץ, יש לכם פוטנציאלית של עשרות מילות מפתח שניתן לטרגט.

מה שהופך את גוגל אדס לכלי כזה מצויין הוא רשת החיפוש.

אתם יכולים לטרגט כל מילת מפתח אשר משתמשים ברחבי העולם מחפשים אותה. אבל זה גם הופך את גוגל אדס לקשה כל כך:  מאיפה להתחיל?

מעבודתי עם לקוחות רבים, אחת הבעיות הגדולות ביותר שראיתי עם ניהול תקציב היתה פריסה דקה מדי. אני רואה את הדבר הזה שוב ושוב:

דוגמא לכמות גדולה של קבוצות מודעות בקמפיין:

קבוצות מודעות

בפעם הראשונה שמסתכלים על זה – נראה לא רע, נכון?

אצל הלקוח הזה אולי כן אבל כאשר אני רואה בחשבון של לקוח אחר עם כמות זהה של קבוצות מודעות ותקציב מקסימלי של 2000 ש”ח בחודש ברמת כל הקמפיין, אני מבין שיש כאן בעיה.

בעיקר כאשר נקח בחשבון את העובדה שעלות מילות המפתח שלו היא באזור ה-40 ש”ח לקליק.

אם נעשה חשבון, בואו נראה לאן תקציב של 2000 ש”ח בחודש יכול לקחת אותנו אם אני משלם בממוצע 40 ש”ח עבור קליק: 50 קליקים בחודש. אם ההמרה שלי היא 2% בממוצע, אוכל להביא בחודש לקוח אחד בלבד לעסק.

אז כאשר יש לכם עשרות קבוצות מודעות עם עשרות מודעות ועשרות קמפיינים ותקציב דל, אתם כמעט ולא רואים תוצאות ברמת החשבון.

יכול להיות מצב בו תקבלו המרות בעלות יחסית נמוכה, אבל הסיכוי שלא תקבלו תוצאות זניחות גדול. אם הביצועים שלכם לא טובים, תתמקדו בקמפיין אחד.

יש לעצור את כל הקמפיינים חוץ מקמפיין אחד שנותן את הביצועים הטובים ביותר. יש להשקיע בו הרבה תשומת לב ולעשות לו ליטוש באמצעות אופטימיזציה עד שיהיה זוהר ומושלם כמו יהלום.

ברגע שאתם מצליחים לייצר רווח ניכר מהקמפיין הזה, תגדילו את התקציב. ברגע שהתקציב הופך לרווחי, יש לחזור על התהליך עבור קמפיין שני, ואז שלישי וכו..

רק במקרה שיש לכם תקציב גדול אתם יכול לשחק עם כמה קמפיינים בו-זמנית.

2. ניסוי ותהייה בתדירות גבוהה מדי

בדיוק כמו פיזור של תקציב בצורה דקה מדי, דרך מעולה נוספת להשתמש לא נכון בגוגל אדס היא ביצוע ניסויים ועדכונים בתדירות גבוהה מדי.

כולנו מכירים את הקסם של הניסוי: תשנה את א’ ו-ב’ , תטמיע את ג’ ותהפוך למליונר! אני בטוח שלכולנו יצא לקרוא את הפוסטים של “איך ה-A\B טסט שלי הגדיל את ההמרות ב-500%” .

בעוד שזה לפעמים עובד, יש לזכור שהניסויים האלה לא מתאימים לכולם. שינוי דברים מזעריים בקמפיין כמו טקסט קריאה לפעולה או צבעי כפתורים יכולים לעזור.

אבל הם  אף פעם לא יהיו הגורם הקריטי שישנה את הביצועים פלאים ויהפוך את הקמפיין למוצלח.

הניסויים הנפוצים ביותר שנרצה להשתמש בהם:

הניסויים הנפוצים ביותר שנרצה להשתמש בהם:

1. הקריאייטיב של המודעה

2. הקהלים

אלו שני הגורמים החשובים ביותר בניסוי של גוגל אדס. לא הייתי ממליץ לעשות את הניסויים אם אתם:

  • מקבלים פחות מ-1,000 חשיפות בחודש
  • מקבלים פחות מ-50 המרות בחודש
  • יכולת להוציא לפחות 500 – 1000 ש”ח בחודש עם סיכון לא לקבל החזר על ההשקעה

בכל ניסוי עם מספרים מתחת יהיה קשה לאמת את התוצאות.

גורמים בסיסיים אלו יעזרו לכם לשמור על התקציב שלכם.

לבצע שינויים יכול להיות דבר חשוב, אבל אם הם לא מביאים תוצאות אתם יכולים למצוא את עצמכם במצב בו אתם מוצאים אלפי שקלים על כלום.

ובסוף היום, לא משנה כמה שנרצה גוגל לא יחזירו לנו את הכסף שהוצאנו בגלל טעות כזו או אחרת ולכן תמיד צריך להיות עם היד על הדופק.

3. התעלמות מרשימת מילות המפתח השליליות

אם התנסיתם בגוגל אדס פעם או פעמיים, אתם בטח מכירים את רשימות מילות המפתח השליליות. אם אינכם מכירים, המידע הזה יעזור לכם מאוד .

ולכל מי שמכיר בינינו, הטיפ הזה הוא תזכורת לא להתעצל ולהתחיל להוסיף מילות מפתח שליליות לרשימה.

אני מסכים שרשימות מילות מפתח שליליות הן מעצבנות ומשעממות אבל מדובר באחד הדברים החשובים ביותר להצלחת הקמפיין שחובה לבצע.

המטרה שלכם היא לקבל תוצאות ולנצל את התקציב במלוא הפוטנציאל שלו, ומילות מפתח שליליות הן בדרך-כלל הסיבה לכך שאתם לא מנצלים אותו בצורה נכונה. אם לא ידעתם את זה, אתם כנראה משלמים על מונחי חיפוש שלא רלוונטיים לקמפיין:

מונחי חיפוש

דוגמא לקפיצה בכמות מבקרים באתר כשהתקציב גבוה אבל מונחי החיפוש לא רלוונטיים לקמפיין:

טראפיק באתר

מזהים שיש קפיצה בכמות כניסות לאתר מגוגל אדס אבל אין אפילו נרשם אחד? זמן שהיית המבקרים באתר נמוך? אחוז עזיבה גבוה? במקרה כזה הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא להיכנס לדוח מונחי החיפוש ולבחון את שאילתות חיפוש של המבקרים.

בזמן שאתם נותנים הצעת מחיר עבור מילות מפתח, אתם משלמים עבור מונחי חיפוש קשורים בהתבסס על התאמות.

אז אם יש לכם קמפיין שהצעת המחיר הישירה שלו היא עבור “עיצוב אתר”, אם אתם משתמש בהתאמה רחבה, אתם תשלמו עבור מילים אשר מכילות את מילות המפתח הללו, כמו “עיצוב אתר בוורדפרס” או “קורס עיצוב אתרים”.

התאמת הגדרות הקמפיין ניסוי עשרות מודעות כדי למצוא את זו בעלת הערך הגבוה ביותר אשר מביאה יותר קליקים ולקוחות יצירת דפי נחיתה טובים יותר העלאת ציון האיכות שלהם כדי לשלם פחות כסף עבור מיקום גבוה

לדוגמה, מונחי חיפוש כמו “ייעוץ בחינם”, כאשר אתם כלל לא מציעים ייעוץ בחינם. זה יכול להיות קליק של  30 ש”ח ששילמתם עבור מישהו שמחפש משהו בחינם. כאשר הם מגיעים לדף הנחיתה שלכם ורואים שזה לא בחינם, הם עוזבים.

אז איבדתם 30 ש”ח.

כדי להלחם בזה, אתם צריכים לייצר רשימות של מילות מפתח שליליות באופן תדיר. אם יש לכם תקציב גבוה והוצאות גבוהות, תצטרכו לעשות את זה בתדירות גבוהה יותר.

בגוגל אדס, זו טעות גדולה להוסיף מילת מפתח כמילה שלילית ישירות מהטבלה:

מילות מפתח שליליות

למה? כי במקרה הזה אנחנו לא לוקחים בחשבון את סוג ההתאמה:

סוגי התאמות מילות מפתח

בפעם הבאה שאתם מוסיפים מילות מפתח שליליות, יש ליצור רשימה משלכם במסמך נפרד ולהפריד אותן על-ידי סוג התאמה.

לדוגמה, אתם לא חייבים לחסום “ייעוץ בחינם”.במקום זאת, אתם יכול להוסיף “חינם” כמילת מפתח שלילית בגוגל אדס. זה יחסום כל מונח חיפוש הכולל את המילה “חינם”, מה שאומר שהמודעות שלכם לעולם לא יופיעו למי שמחפש דברים בחינם.

 

כלל טוב לעקוב אחריו כדי לתחזק מילות מפתח שליליות:

קליקים

אם אתם מפיק 1000+ קליקים בשבוע, אתם צריכים לבצע תחזוקה שבועית של מילות מפתח שליליות כדי לשלוט בתקציב.

כללי

בדיקה של מילות מפתח שליליות כל חודש לפחות והוספת חדשות או כאלו שאינכם מעוניינים לשלם עבורן.

4. הסתמכות-יתר על אוטומציה

המערכת גוגל אדס יכול להיות לפעמים מתישה . אני אומר את זה מתוך תקופה שיצא לי לעבוד עם המערכת במשך שנים עם לקוחות גדולים וקטנים. זה יכול להיות לא קל בכלל.

בין אם זה כתיבת מודעות חדשות עבור קמפיין או יצירת דפי נחיתה חדשים או הגדרות אופטימיזציה, או מילות המפתח השליליות 🙂

על מנת למנוע כאב ראש מיותר, הרבה לקוחות ומנהלי קמפיינים מנסים להפוך את התהליך לאוטומטי.

מיילים אוטומטיים, התאמות הצעת מחיר אוטומטיות ועוד.

כלל טוב לעקוב אחריו כדי לתחזק מילות מפתח שליליות:

כללים אוטומטיים

בעוד שאוטומציה יכולה להיות כלי מעולה, היא לוקחת ממכם את חויית הלמידה. להגיע למצב שבו אתם יכולים לזהות בעיות במהירות, לשפר קמפיינים ולהפיק יותר מהחזר קטן עבור השקעה דורש עבודה.

עד כמה שהפיכת דברים לאוטומטיים יכול להיות מועיל, זה יכול גם לחסל את התקציב שלכם בטווח הארוך.

5. הצעת מחיר גבוהה מדי עבור מונחים פופולריים

כולנו אוהבים להתחרות על האליטה של מונחי החיפוש בגוגל אדס. מילות המפתח שמראות את המודעות שלכם ליותר מ-10,000 איש כל חודש. המונחים הללו אשר נראים כמו מכרות זהב שמחכים להחצב. אך האמת היא שהם יכולים להיות ברוב המקרים בזבוז של זמן וכסף.

למה?

  1. העלות להקלה אחת יכולה לפעמים לעלות כמו ארוחה עסקית ואף יותר
  2. אתם נכנסים לקרב עם המתחרים הגדולים שמתחרים על המונחים האלה כבר במשך שנים
  3. הם לא באמת שווים את זה אלא אם יש לכם מטרות של יצירת מיתוג וחשיפה לעסק ואתם מחזיקים בתקציב גבוה

בואו ניכנס לפרטים ונקח מונח חיפוש פופולרי כמו “קידום אתרים”:

קידום אורגני או קידום ממומן

כמות החיפושים בחודש למונח היא 10 אלף וקליק אחד בממוצע עולה כ-40 ש”ח. בהנחה ואחוז המרה של 3-5%, מדובר בהרבה מאוד קליקים עד שתגיעו לאדם אחד שישאיר אצלכם פרטים או כסף.

בראייה חודשית, מדובר במילת מפתח יקרה.

שנית, היא רחבה. איזה סוג קידום אתרים הם מחפשים? אורגני או ממומן?

ברמה התיאורטית קידום של אתר יכול להיות דרך כל כלי שיווקי, בין אם זה קידום ברשת חברתית כמו אינסטגרם או קידום כתבות ממונות דרך טאבולה. האם הם רוצים קידום אתר בחינם? מי יודע. מילת המפתח הזו היא רחבה מדי ולא אומרת לנו דבר בנוגע לכוונת החיפוש.

תסתכלו על התוצאות הראשונות עבור המונח הזה בגוגל אדס:

קידום אתרים

מדובר בהרבה מאוד עסקים שמתחרים על מילת מפתח הזאת. האם הם יכולים להרשות לעצמם לתת הצעת מחיר עבור המונחים הללו?

סביר להניח שכן אם הם נמצאים כבר בתוצאות החיפוש במשך תקופה גדולה אבל זה לא תמיד יכול להתאים לכל אחד. בגלל שהם פרסמו על מונחי החיפוש הללו במשך זמן רב, היה להם זמן לעשות אופטימיזציה טובה לקמפיין ולמקסם את התוצאות שלהם:

  • התאמת הגדרות הקמפיין
  • ניסוי עשרות מודעות כדי למצוא את זו בעלת הערך הגבוה ביותר אשר מביאה יותר קליקים ולקוחות
  • יצירת דפי נחיתה טובים יותר
  • העלאת ציון האיכות שלהם כדי לשלם פחות כסף עבור מיקום גבוה

כל זה עובד נגדכם, אבל זה לא חייב להיות כך. במקום זאת, אתם יכולים לחפש מילות מפתח אשר מביאות החזר גדול עבור השקל שאתם משלמים. לדוגמה, המונח “קידום אתרים במנוע חיפוש”:

קידום אתרים במנועי חיפוש

המונח הזה קשור הרבה יותר כבר לשירות מסויים שהוא קידום אורגני (SEO) אבל הרבה כבר יותר ספציפי, עולה ב-35% פחות ויש עליו לו הרבה פחות תחרות.

לסיכום

השימוש במערכת גוגל אדס יכול להיות מאוד משתלם עבור בניית מכונה שמייצרת הכנסה ומכירות לעסק שלכם, אבל במקרה של שימוש לא נכון זה יכול לעשות בדיוק את ההפך.

איך אתם יכולים להמנע מכך?

על-ידי המנעות מהטעויות הנפוצות הללו, אשר לעיתים נלקחות בקלות ראש. מילות מפתח יכולות לקחת הרבה מאוד זמן אבל הן קריטיות כדי להפחית עלות של מודעות ומיקסום הרווחים. יש להפסיק להשען יותר מדי על אוטומציה בתקווה שתעשה את כל העבודה בשבילנו.

שום דבר לא משתווה לעבודה ידנית עם גוגל אדס וההבנה ברמה האנושית של מה עובד ומה לא עובד. אם כמות החשיפות היא נמוכה ואתם לא מוציאים הרבה תקציב בחודש, אל תטרחו לעשות ניסויים. זה יכול לפגוע בהתקדמות. לבסוף, יש להפסיק לפזר את התקציב בצורה דלה מדי. תבחרו תחום אחד ותתקפו אותו בכל הכוח.

אהבתם את המאמר? שתפו ❤️

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
עוד כתבות מהבלוג:

רוצה לקבל טיפים מעולים
על שיווק דיגיטלי?

קבל עדכונים והטבות חמות לפני כולם

גלה כיצד ניתן להגדיל את כמות הלידים בעסק שלך

רעיונות הכי חדשים לפריצת צמיחה עסקית